Reklamcılık Terimleri
Reklamcılık terimleri; bu terimler sayesinde hem yurt içi hem de uluslararası pazarda firmaları daha iyi tanıtma imkânı elde edilebilir. Liberal ekonomi ve rekabet gibi ekonomik gerçeklikler karşısında daha karlı bir ticari hayat sürdürmek için reklamın önemi her geçen gün artmaktadır. Eskiden reklam denildiğinde akla gazete ve el broşürleri gelirken şimdi daha geniş bir tanıtım ağı bulunmaktadır.
Bunların başında görsel sosyal medya mecraları gelmektedir. İyi bir reklam ağı kurabilmek için bazı kavramları ve ona yüklenen anlamları iyi kavramak gerekir.
Reklamcılık terimleri nelerdir?- Damping: Bir ürünün fiyatının piyasa fiyatının altına indirilerek satılması.
- Bağlı talep: Bazı faktörlere bağlı olan talep.
- Dayanıklı mal: Uzun ömürlü mal.
- Bölgesel pazarlama: Belirli bir alanda bulunan hedefteki insanların zevk ve tercihlerine uygun satış yapmak.
- Çapraz satış: Bir firmanın kendi ürünleri dışında bir başka firmaya ait ürünleri satmaya çalışmasıdır.
- Başa baş noktası: Gelir gider dengesini ifade değer. Diğer bir deyişle gelirlerin gidere eşit olması demektir.
- Büyüme aşaması: Satılan mal ve hizmet miktarının arttığı dönemi anlatır.
- Fiyat: Bir mal veya hizmet karşılığında istenilen değer.
- Garanti: Satılan mal ve hizmet için belirli bir süre zarfında beklentiye cevap verebileceğine dair alıcıya söz verilmesi.
- Gizli müşteri: Firma veya marka sahibinin satış yapılan yerleri bazı kişiler aracılığıyla müşteri görünümü altında denetlemesi, müşteri memnuniyetini, hizmet kalitesinin ölçülmesidir.
- İskonto: Yılın belirli zaman aralıklarında mal ve hizmet bedeli üzerinden yapılan indirim.
- Müşteri bağlılığı: Müşterinin tüketim tercihini sürekli olarak aynı firmadan yana kullanmasıdır.
- Stratejik pazarlama planlaması: Pazarlamada kullanılan araçların ve yöntemlerin daha iyi bir noktaya taşınması için yapılan planlama.
- Ürün geliştirme stratejisi: Hitap edilen müşteri kitlesinin tercihine, zevkine uygun ürünler geliştirmek izin izlenen strateji.
19.01.2024 20:52:44
Reklamcılık Terimleri ile ilgili bu madde bir taslaktır. Madde içeriğini geliştirerek Herkese açık dizin kaynağımıza katkıda bulunabilirsiniz. Sayfayı Düzenle
|
0 Yorum Yapılmış "Reklamcılık Terimleri"
Kayıtlı yorum bulunamadı ilk yorumu siz ekleyin
|
|